Kami Uruskan Perancangan Pusaka,Wasiat,Hibah dan Urusan Pusaka Arwah. JANGAN TANGGUH! Hubungi kami segera!

Cara Nak Mula Buat Wasiat Hibah Harta Sepencarian

 Cara Nak Mula Buat Wasiat, Hibah, Harta Sepencarian

Cara Buat Wasiat As Salihin
Cara Buat Wasiat As Salihin


Hanya 3 Langkah Mudah:


1) Sediakan maklumat Lengkap:


Sediakan salinan dokumen:


- Salinan IC anda

- Salinan IC waris anda yang anda nak berikan wasiat atau Benifisiari (Mak, Ayah, Isteri, Anak anak, Adik beradik)

- Salinan Semua maklumat aset, no geran tanah, salinan geran tanah (takde geran, boleh dokumen bayar cukai geran)

- Salinan Penyata KWSP anda

- Salinan Semua nama bank shj dan nombor akaun bank tak perlu (maybank, cimb, bsn, al rajhi, dll)

- Salinan Semua loan yang masih berhutang (loan rumah, loan kereta, personal loan, dll)

- Salinan Semua pelaburan yang ada (ASB, Unit Trust, KL Mutual, Public Mutual, Public Gold, dll)

- Salinan Semua sijil/dokumen aset selain tanah dan rumah (kereta, emas, berlian, jam mahal, IP, bahan antik dan lain-lain)

- Apa sahaja harta di bawah nama anda dan hutang di bawah nama anda.

- Senarai Benifisiari (suami, isteri, isteri-isteri, ibu dan bapa, bukan waris yang nak dihibahkan)




Sediakan perancangan pembahagian harta secara peratus % :


Pembahagian harta tersebut secara peratus % untuk SETIAP SATU ASET,
Contohnya: Rumah di TTDI =  isteri 50% anak pertama 25% anak kedua 25% dan seterusnya......

* Cadangan saya agar aset seperti rumah, berilah 100% kepada isteri ATAU 100% kepada anak. Susah kalau bahagi bahagi sikit sikit ni pada masa hadapan. Renung renungkan cadangan saya ni.



Selepas anda isi, saya akan susun dan rancang dokumen wasiat/hibah anda.

Saya akan Whatsapp anda harga setelah meneliti klausa klausa terlibat.


Jika anda setuju, Team Kami akan ke tempat anda untuk perbincangan lanjut. Kepada yang serius sahaja. Kita set appointment. Beres bosss...


* Saya dah uruskan wasiat serata tempat di Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak...senang bila semua faham dan mudahkan cara.

2) Sediakan Cek Bayaran:

- Buat Bank Draf (saya akan Whatsapp details)

- Saya akan isikan borang sebenar hard copy untuk tuan/puan. Tak perlu pening-pening :)


3) Semak Draf dan Jika Setuju, Tanda Tangan:

- Pihak syarikat akan sediakan draf wasiat. Jika bersetuju, turunkan tanda tangan.

- Tunggu hingga diproses dan anda akan dapat Salinan Wasiat.










PROCESS FLOW MEMBUAT WASIAT, HIBAH, DEKLARASI HARTA SEPENCARIAN:



1) Isi borang wasiat. Saya akan whatsapp harga setelah teliti klausa terlibat + Dan anda perlu buat bank draf (Sila Whatsapp saya untuk jumlah dan details)


2) Draf siap dalam 14 hari ke sebulan (bergantung situasi),  saya akan emel anda untuk semakan


3) Jika setuju dan tiada pembetulan, akan proceed dokumen hard copy.


5) Set masa untuk tanda tangan serentak. Anda perlu sediakan seorang (1) saksi bukan waris. Islam, sihat dan waras (sebaiknya kawan baik, jiran baik atau saudara jauh yang anda baik).


6) SALINAN wasiat / hibah / deklarasi harta sepencarian akan dipos kepada anda. Yang Original akan disimpan dalam bilik kebal.







* Whatsapp FairuzRamli 0134555888 Segera. Kita set appointment ikut masa FREE masing-masing. Jangan menangguh buat wasiat, terutamanya jika umur telah meningkat dan anak-anak dah besar.








SPONSORED
Link